Sunday, February 8, 2015

Azi poposim la Belis

O zoma montana , aflata la mai putin de 100 de kilometri de Cluj, care ne ofera multe peisaje atractive. Cu ocazia aceasta , am testat si D610 pe minus cateva grade. Va pot spune ca aparatul foto a stat expus frigului mai mult de 5 ore si nu s-a intampinat nici o problema.

Pentru ca tot eram acolo , am decis sa fotografiem si un concurs de sanii trase de caini.

Am folosit un obiectiv de tip zoom tele , mai precis un sigma 70-200mm cu diafragma constanta pe toata plaja de 2.8. Am mai avut in dotare si un 24-85mm de la nikon cu care am realizat aceasta panorama.
Va pot spune ca nu este indicat a se folosi teleobiectivul atunci cand afara este ceata.

Cum am realizat panorama
Treburile nu stau chiar asa de complicat si se poate realiza si fara trepied. Se fotografiaza pe orizontal sau vertical (in cazul de fata pe verticala) pastrand un procent de 20% din fotografia anterioara. Timpul de expunere , diafragma , sensibilitatea , balansul de alb si claritatea avand aceleasi valori la fiecare fotografie.

Asamblarea fotografiilor
Ulterior cu ajutorul softurilor speciale pentru crearea de panorame se compun imaginile , rezultatul fiind o fotografie de foarte mari dimensiuni.

Setari folosite la concursul de sanii:
E indicat a se folosi timpi de expunere cat mai scurti , pentru a ingheta miscarea saniilor. Mai apoi daca se fotografiaza saniile din fata trebuie folosita o diafragma cat mai inchisa pentru a avea un camp de profunzime cat mai mare. Toate aceste variabile ne imping la un ISO cat mai mare.

Acestea fiind spuse nu va mai ramane decat sa mergeti la munte.


fotografii: www.cristianpohtos.ro

No comments:

Post a Comment